Tuesday, February 22, 2011

Junior Mastercheff Australia..

Seingat aku, sejak umur 10 tahun lagi aku dah mula memasak..~itupun cuma nasik goreng,telur dadar, termasuk mi segera~ tapi budak2 nih dari umur 8 hingga 12 tahun dah punya skill masak yang superb..they'r really  prodigy..nak kata kagum jugaklah sampai terliur nak rasa apa yang diorang masak tuh...


Itulah Junior Mastercheff Australia yang sempat aku tengok semalam kat STARWORLD saluran Astro 711..satu rancangan yang mencungkil bakat masak-memasak dari kalangan budak2 serata Australia..versi asalnya..aku tak berapa pasti~


 Setiap minggu diorang diberi task, reka resipi sendiri mengikut bahan2 yang dipilih/ditetapkan dan satu lagi task ialah masak masakan yang sama dengan masakan cheff jemputan tetapi dengan kreativiti masing2..Dari situ boleh kita boleh tengok aksi budak2 ni memasak, dengan kelam kabutnya..lagi stress bila time limit diorang sekitar 1 jam atau 45 minit sajorrk.


Kalau nak dibandingkan dengan kemahiran aku masak..aku rasa boleh kalah dengan bebudak ni..manakan tidak..asal nak masak something, jenuh google resipi..






wajah-wajah pemenang??

P/S: Rasa2nya Mastercheff versi Malaysia adatak nanti??

No comments:

Post a Comment