Wednesday, April 27, 2011

Entry meroyan tak sudah-sudah

2-3 minggu kebelakangan ni mood dan perasaan aku tak berapa senang..ader2 jer yang mengguris dan menyentap perasaan dan sanubari ini..ntahlah, kadang2 aku rasa mungkin ini takdir insan yang tershantekk di duniaa agaknyer...gitew..


Lepas satu problem datang lagi satu problem..tak pernahnya aman.Tapi entah kenapa setiap kali dilanda maksalah atau sesekali datang meroyan aku selalunya berfikiran positif dan yakin akan ada hikmah di sebalik dugaan yang berlaku..Tapi kan sampai bila yer harus aku bersabar..??


Aku bukanlah jenis orang yang suka buat kecoh, ambik tau hal orang lain tak tentu pasal..dalam kebanyakan masa aku suka buat hal aku sendiri..kalau orang tak kenal mesti diorang kata aku ni kerek atau sombong..hakikatnya aku adalah seorang yang adorable sangat2 wahahahaa!! tapi itulah , kita tak boleh paksa semua orang suka kat kita..lagi2 bila berhadapan dengan orang yang feeling2 dia sempurna sangat kat muka bumi nih..kadang2 aku fikir..ada ker orang yang jeles dengan keshantekkan aku yang memukau nih??


Nasib baik aku ada tempat untuk luahkan perasaan yang terbuku..yup!! blog aku nan adooo ni lerr..dan tak lupa bestfrend2 aku yang sentiasa sudi melayan aku yang kadang2 ok, kadang2 ting tong...tak lupa jugak Yang Maha Esa tempat kita berdoa dan ~sesungguhnya Allah suka hamba-Nya yang selau berdoa..Walaupun aku ni tak macam orang lain tapi aku masih punya agama,pegangan dan hak untuk beribadat kepada-Nya sekadar yang termampu..


Melalut pulak..InsyaAllah aku harap aku mampu untuk harungi setiap ujian ini..aku tak akan sesekali mengalah dan tunduk pada keadaan..persetankan mereka yang suka memperlekeh2kan aku..tak luak pun uolls..mereke dengan dunia mereka..aku dengan hidup aku..woohooooo!!!





5 comments:

  1. Hahahaha, tu la cam piyet je Shaz ni, khenzz encikReza?


    Shaz,

    Ala besa lar, ada kalanya kite mendung, ada kalanya cerah & ceria...selagi dinamakan manusia, kite xlepas dari diuji dgn bermcm2 pancaroba & dugaan...

    Tgl lagi samada kite kuat atau tak jer...

    Meroyan skali-skala tu ok agi...

    Sama cam akk lar, blog la tmpt akk luahkan yg terbuku w/p xsume, sbb kat sini kite bebas utk berkata2 & melepaskan segala tension & keluh-resah, yg penting kite xsakitkan ati org lain...

    ReplyDelete
  2. lek2, mendung mesti akan berlalu pergi..but klu x berlalu, kene ah berhadapan ngan ribut petir...sabar jer menunggu di bawah payung, sebab, x lame, nnti pergi gak hujan ribut tu sebab matahari akan bersinar jua

    ape aku melalut dah..ahhahha...cam laporan kaji cuaca

    ReplyDelete
  3. afir.. i like your komen..hehehe..

    ReplyDelete