Wednesday, March 16, 2011

Sesekali aku berharap....


Aku cuma berharap untuk memiliki hosmet2 yang pembersih, rajin mengemas rumah, pandai memasak, kendu, meletop dan gila-gila....
 
Kalau tidakpun sekurang-kurangnya hosmet aku ialah 'kakak-kakak', mak hayam serta diva2 anggun yang serba serbi rajin masak mengemas,menghias rumah bagai, bolehh??
 
Macam tu lah..keinginan manusia tak pernahnya puas..:P Bukannya hosmet2 aku yang sekarang ni teruk2 belaka..cuma kadang2 aku makan hati dengan perangai2 dorang yang selalunya lepas tangan dalam hal2 berkaitan kebersihan ,penjimatan bil dan urusan perbelanjaan rumah....
                                                                   
Adakah disebabkan kerajinan dan keperihatinan aku yang tahap2 oshin ni yang membuatkan dorang berperangai begitu..?                                                         

Kann..Oshin la sangat...

Bayangkan sinki penuh dengan pinggan mangkuk tak berbasuh, lantai bersepah dengan habuk korok,kulit kuaci..heater,lampu dan fan dibiar pasang tidak bertutup....sapa yang tak meroyan??
~kebiasaannya  bila aku balik dari hometown after weekend break~
 
 


Kalau nak kata sememangnya perangai lelaki macam tuhh...aku pun lelaki what?? ~walaupun~...yang aku tak faham tu kenapa susah sangat untuk dorang faham akan tanggungjawab masing2 dan semuanya kalau boleh nak letakkan beban ke atas bahu aku semata2...Kadang2 tuh aku terfikir jugak,kalau lah aku dah tak duduk sama dengan dorang...camaner la gamaknya keadaan rumah nih??
 
 
Aku taulah aku ni rajin tapi bukan tiap2 hari aku boleh bersihkan rumah..korang kerja aku pun kerja jugak...
 
Walaubagaimanapun baik buruk, perangai hosmet2 aku ni..aku kena terima seadanya..sebab kita semua bukanlah insan2 yang sempurna...dalam kebanyakan masa hanya kesabaran yang jadi teman setia..dan yang penting masakan aku mampu untuk tinggal sendirian..sok lusa bila aku susah dorang jugak tempat aku mengadu...gitu..

 
p/s: Walaupun segala jasa2 yang aku curahkan selalunya dipandang se-
pi, tapi aku tetap puashati bila keadaan rumah bersih dan selesa untuk diduduki...semuanya hasil usaha aku sendiri.









2 comments:

  1. aiiyyooooo...pe ni kawan???teruk r cmni....hidup bsama kengkawan dlm 1 umah msti saling bekerjasama..baru harmoni umh..sian ko lan...nak wat cmne, ko mmg rajin..nk xnak, tpksa le kerajinan ko digunapakai kat umh sewa tu..layannzz

    ReplyDelete
  2. kannn..aku taulah aku ni berhati murni...uhukkkk!! tak semua yang macam tuhh..adatlah duk ramai2 mesti ada kepala yang kita tak ngam gituhhh!!

    ReplyDelete