Thursday, March 10, 2011

Kenapa aku suka tengok citer Korea......

Jika sebelum ni masa Winter Sonata, Autumn In my Heart, Stairway To Heaven, tengah meletop, aku langsung tak ambik kesah pasal aku tak minat dengan citer2 Korea..Masa tu aku fikir ada apalah sangat dengan orang2 Korea yang putih melepak dan bermata sepet...tak taste lansung..Lebih2 lagi bila ia dialihbahasa ke bahasa cina.

Tapi sekarang dah lain..Sejak Astro ada saluran KBSW..aku try la jenguk2 then layan satu drama nihh..dan tak sangka aku boleh feeling dan terus follw drama ni. 


Term Of Endearment & The Golden Apple, antara drama Korea terawal yang aku follow..



Sebab2 kenapa aku suka tengok citer Korea;

*Opkos lah dia punya hero dan heroin yang cun dan meletop..dorang semua nampak mulus dan perfect..sebenarnya aku tau itu semua plastik~orang korea memang obses dengan plastic surgery~

 

Jae Hee, Han Ga In, Won Bin..minat sangat2 kat dorang nih!!

*Latar tempat yang menawan kalbu..
Korea memang sebuah negara yang cantik,indah dan permai jika dilihat dalam kebanyakan drama..yang penting negara dorang ada musim winter..

Sampai kadang2 tuh aku berangan kan best kalau ada orang yang nak spedo aku makan angin kat Korea..bolehh???

*Jalan citer yang segar dan tak meleret2..
Tak macam citer2 Indon atau Pinoy,episod beratus2 sampai jalan citer jadi merapik2..macam drama melayu..citer Korea paling panjang pun mungkin dalam 20-30 ep atau kurang dari tuh..taklah kita jemu nak tunggu ending dia..

*Orang Korea sangat pandai bergaya..
Yup..kebanyakan dorang stylista dan stylo...sense of fashion dorang sangat tinggi..samalah dengan aku walaupun aku taklah berfesyen mana punnn..



nasib lah aku duk kat tempat sejuk..boleh gak feeling2 pakai macam dorang..dengan kot..sweater.kain lilit2 kat leher..korea lah sangat kononnya..

*Lagu2 OST dorang bayak yang best2 dan boleh layan..
~aku pun dah pandai nyanyi 1-2 lagu Korea dari OST drama yang aku tengok....~

Dalam kita asyik mengagung2kan produk luar..drama2 tempatan jangan dilupakan terus..dan aku akui drama2 kita pun ada yang best2 malah semakin bagus..kira sama taraf dengan drama2 asia lain..cuma sejujurnya aku kurang feel bila tengok citer melayu dan aku pun bukannya selalu duk ngadap depan tv..

Lastly..kalau korang tanya nama2 pelakon atau penyaniy Korea..Haremmm satu pun aku taktahu..( hanya boleh sebut sorang dua jer..itupun yang betul2 aku minat ) sebab aku bukanlah gila korea macam  kebanyakan budak2 sekarang nih..~Handphone dan notebook aku jenama Korea tau...uhuhhh~

p/s: dalam 2 tahun lepas tempat aku selau ada visitor dari Korea tapi sekarang dah tak mai dah..aku baru jer nak tunjuk skill aku cakap bahasa diorang..Anyohaseo..Srangheo..kamsahmnida!!!! :)








2 comments: