Thursday, March 31, 2011

Pintu bilikku rompong lagik!!!


Hal2 macam ni paling tidakpun setahun sekali aku yakin pasti akan terjadi....

Alkisah terjadinya insiden yang merengserkan ni..bila aku kuar bilik nak pergi gym kekononnyerr..tup2..perasan yang kunci segala kunci tertinggal lam bilik sedangkan pintu dah pun terkunci..ah sudayhhh!! cuak jugak aku  pasal time tuh takder sapa2 kat dalam rumah..matiklahhh!

Then, akupun kuar jugak nak pergi rumah CC admin dengan harapan dia boleh kasi aku kunci spare..~terpaksa buat muka sposen nihh~..panggil punya panggil..ketuk punya ketuk..haremmm langsung tak berjawab.Takder kat rumah kali...So dengan perasaan hampa aku pun balik semula ke rumah dan nekad tuk pecahkan sajer tombol yang kejam tu dengan anak lesum~confident nih pasal dulu pernah buat dan hasilnyerr menjadik!

Duk gigih2 ketuk benda alah  tuh, tak *mboh2 jugak..ialah aku bukanyer pakar sangat dengan hal2 macam nih..nak tak nak terpaksalah aku panggil Hosmet aku Naza a.k.a Mr.Handyman dalam rumah nih..yang pada ketika itu sedang enak menikmati waktu tidur petangnya...Sorry bro..


Then dengan confidentnyerr dia memulakan operasi godek menggodek tombol pintu jahanam tuhh tapi *xmboh2 jugak..camano?? dia kata tombol tue dah parah masa aku mula2 ketuk tadi..dan menurut beliau lagik, cuma ada satu jer cara untuk kekah tombol tu asal sanggup aku lakukan apa sajork janji dapat masuk balik dalam bilikku sorga ku ittew...

Suka tak suka hampir separuh rumah kat blok perumahan aku tuh aku ketuk, bagi salam semata2 nak carik tukul kuku kambing tapi hampa..sorang pun tak jawab..tak dengar ke hapa tak tahulah aku...~kann semangat kejiranan sangat..


Mujurlah sangat last2 aku nak try satu rumah ni..terserempak pulak dengan CC kewangan yang kebetulan baru nak kuar..then aku tanyalah kalau2 dia ada barang yang aku carik tuhh, dan Alhamdulillah dapat jugak tukul hikmat yang aku carik2 ittew..

Dengan adanyer benda alah tuh, dengan mudahnyer Naza mengekah lantas mencabut keluar tombol kejam yang dah punah jahanam tu..Syukur alhamdulillah sekali lagi, setelah hampir satu jam setengah gigih berusaha akhirnya berjaya jugak...
Maka dengan niat ikhlasnya aku bagi Naza a.k.a Mr Handyman ittew tadi sebijik mangga masak ranum yang dibeli kat kedai Ah Kau sebagai tanda terima kasih..

Ok moral of the story..pas ni tobat aku pi buat terus kunci spare dan  kita tak boleh terlepas dari bersikap *koya..aku tau benda ni buat kita jadi sentiasa alert yang kadang2 malang datang tanpa disangka2..gitew.

Buat masa nih pintu tu dibiarkan *rompong..sementara nak minta tombol baru kat juruteknik tersantekk kat sini..Cik Zila Bakrin..matiklahh bodek awal2..alah dia bukan baca blog aku pun.Lagipun takder sapa nak skodeng aku..atau ader ker yang nak skodeng???

p/s :*xmboh-tak jadi/tak boleh..
       * Koya-khayal/berangan
       *Rompong-rongak/terbukak




4 comments:

  1. Ala shiannya Shazlan & pintu itew yg telah 'dirobek daranya', hahahaha...

    Wat spare-keys lelebih, tkt yg spare pon leh ilang
    Biar spare-keys lebih jgn spare-kekasih, hikhikhik...

    ReplyDelete
  2. kat bwh tombol pintu yang bulat tu selalunyer ada satu lubang kecik leh cucuk guna dawai atau pin.. tombol akan tercabut dan terus leh bukak pintu tu.. toksah susah2 nak hentam guna tukul.. hehe

    ReplyDelete
  3. kak shikin..dah tak berdara dah..pasal bukan firstime tombol tu kena kekah..hukkk

    zAck..ayark!! camana gua boleh xterpikir beb..panik..suke jer tgok McGuyver tapi tangan tetap tak berbedung...uhukkk

    ReplyDelete
  4. hye, thanx foll0w sy. kamu foll0wer ke 100 sy. Ad smthing utk kmu di bl0g sy ok ^^. Sile jenguk bl0g sy ok.

    ReplyDelete