Tuesday, July 5, 2011

Ensiklo"Apa dia"..Gastrosexual???

Salam ceria uolls..hari ni aku nak share pasal satu istilah yang agak2 korang biasa dengar tak?? Kalau pernah dengar pun tapi uolls tak tau apa maksudnya..'Gastrosexual'..istilah khas yang diberikan kepada golongan lelaki yang menjadikan aktiviti masak-memasak sebagai hobi, kerjaya dan satu cara untuk impress kawan2 dan golongan wanita khasnya..


Kebiasaanya kerja masak-memasak ni dikaitkan dengan tugas hakiki seorang wanita..sampai dijadikan syarat2 wajib untuk seorang wanita itu menamatkan zaman bujangnya..Tapi perasan tak uolls..,kebanyakan personaliti bidang masakan dan chef2 selebriti adalah terdiri dari kaum lelaki..Antranya;

Emmanuel Stroobant
(Cheff In Black)

 

Gino D'Acampo

 

Dato' Redzuwan Ismail
(Cheff Wan)

 

Marti Yan

Dan beberapa
lagi Cheff selebriti seperti Jamie Oliver, Bob Blummer,Gordon Ramsay, Jet Tilla dll...Mereka semua boleh kita kelaskan sebagai golongan Gastrosexual..Termasuk aku yang sangat2 gemar memasak~sebab aku suka makan...Cuma aku belum capai taraf selebriti jerr lagi...emmm

*Aku takat masak2 untuk jamu perut sendiri dan kawan2 terdekat bolehlah.....



2 comments:

  1. Ni baru 1st tm dgr perkataan 'gastrosexual'
    So, ble leh rasa masakan kamu Shaz, hehehe...

    *muah muah*

    ReplyDelete
  2. im at your service madam..haha..

    ReplyDelete