Saturday, May 7, 2011

Sabun popinjay

Sekarang ada macam2 jenis sabun kat pasaran..pelbagai jenama,haruman dan kebaikan yang ditawarkan.Ada bentuk buku,gel dan cream..ikut suka hatilah nak pakai yang mana satu tapi aku suka guna kedua2 jenis..Pada aku mandi takder sabun serupa tak payah mandi kann...
Aku nak bawak korang "walkdownonmemorylane" pasal satu jenama sabun yang aku rasa agak jarang jual kat kedai2 especially supermarket besar..


Sabun Popinjay yang disebut Hussin dalam HKLBR..

Sabun buku hijau dengan haruman botanikal katanyerr, bagi aku sabun ini ada memori tersendiri di mana ianya sangat 2 femes masa aku kecik2 dulu..Family aku cukup tak suka dengan sabun ni sebab bau dia yang bisa membunuh agaknyerr..sampai nak termuntah kaedahnyer tapi aku ok jerr,suka dengan bau dia yang menyegarkan dan buih yang banyak cuma sabun nih tak berapa sesuai dengan kondisi kulit aku so hujung2 aku letak lam jamban buat sabun basuh tangan lepas berak..

Masa beredar,lepas macam2 sabun baru kuar kat pasaran..aku yakin sangat sabun popinjay kini dipandang sepi..Sekarang dah tak pakai nama Popinjay made in thailand tapi ditukar ke Parrot Botanical..siap ader kaler pink lagi.Tapi aku tetap tak beli agaknyerr sebab aku dah feeling santekkk sangat dengan sabun yang aku pakai sekarang nihhh~Ooooohh Palmolive...

No comments:

Post a Comment