Friday, May 27, 2011

Introducing...tempat kerja aku..

tahun ni dah masuk tahun ke4  aku kerja kat sini..bermula dari tarikh keramat dalam hidup aku~ 16 April 2008 ..aku akhirnya berjaya menjadi penjawat awam bertaraf tetap..bukan lagi kontrak atau sambilan macam sebelum2 ni..Walaupun rezeki tuhan nak bagi, pada usia yang agak lewat..tapi aku sangat2 bersyukur..sekurang2nya aku pernah timba pengalaman di tempat lain sebelum ni..dan kebetulan aku diterima bekerja di tanah kelahiran serta daerah aku sendiri..iatu Bentong,Pahang Darul Makmur..

Perkenalkan Institut Aminuddin Baki..a.k.a IAB induk yang terletak 15km sebelum puncak kota keriangan Genting Highland..

Ini Menara utama..jabatan aku terletak dalam menara ni kat tingkat 3 dan 4...

pemandangan luar kawasan asrama eksekutif dan Induk..sebelum aku dapat kuarters aku pernah menumpang asrama induk
Last..pemandangan dari luar kawasan IAB..kawasan perumahan atau kuarters kakitangan...

Aku yakin pasti ramai yang tak berapa tau atau memang tak tahu langsung nama tempat aku kerja nih..tempat anak2 ikan studi kah?? atau institut latihan kemahiran..emm bagi sesiapa yang kurang periksa tu IAB adalah sebuah Institut latihan untuk warga2 pendidik..cikgu2, pengetua, PPD atau orang2 yang terlibat dengan bidang pendidikan selalunya berkursus kat sini.

Aku akui pada awal2 aku kerja kat sini keadaan bukannya sebaik yang diharapkan..aku boleh cakap macam culture shock atau aku sendiri yang susah nak sesuaikan diri dengan keadaan dan mentality orang2 kijer gomen nih..tapi masa mampu mengubah semuanya..aku makin lama makin dapat sesuaikan diri dan terima seadanya baik buruk tempat aku kerja ni..bak kata pepatah "tempat jatuh lagi dikenang.."

akhir sekali,aku jugak berharap semoga rezeki dan jodoh aku kat sini akan bertahan lama..kalau tidak pun biarlah aku keluar dari IAB dengan ilmu penuh di dada...



3 comments:

  1. Oooo kamu keje situ ker?

    Mesti best kan keje kat area yg sejuk semedang....tp kalo akk mgkn ssh sket w/p ske sejuk sbb bdn xthn sejuk sbb penyakit...*muah*

    ReplyDelete
  2. mula2 memang tak tahan..selalu demam selsema..tapi saya makan vit c baru ok...

    ReplyDelete
  3. lama tak aktif tengok tuan..IAB nie mcm ada penjawatan apa ye dlm goverment? maksud saya skim apa yang byk ditawarkan disini

    ReplyDelete