Wednesday, May 25, 2011

Bekalan aku hari ni....

Sejak duduk luar kuarters ni tetiap hari aku bawak bekal dari rumah untuk breakfast atau lunch kat opis.Kalau sempat aku yang masak sendiri..kadang2 mak aku yang sediakan..

Pagi tadi aku agak malas nak masak sebab kekurangan bahan2 untuk dimasak so,aku suggest kat mak aku just buat nasik goreng bodoh jer lah...

Nasik goreng bodoh..kenapa tak nasik goreng bijak ke.pandai ker..

Sebab takder sayur, ayam, udang, sotong atau bahan2 perasa tambahan yang lain..just plain rice fried with pounded garlic ,shallot, anchovy and some birdeye chillis..gewtuhh!! lagipun mak aku jugak yang kasi nama nasik goreng tuh..

Walaupun simple banget tapi disebabkan mak aku dah bersusah payah menyediakannya maka dengan penuh selera dan bernafsu  buasnyerr aku menyantap siap tambah bersenduk2..nak2 tong2 sikit kicap lemak manis dan sebijik telur mata goreng garing...tak hengat perut semakin sendat..itu time breakfast tadi..

Waktu lunch..benda yang sama jugak..takperlah janji perut terisi lagipun tak elok membazir kannn..Lagipun makan2 kat Genting ni mahal uolls.

Bawak bekal memanglah elok..boleh jimat dan kualiti makanan terjamin sebab kita sendiri yang masak..tapi terpulanglah samada nak amalkannya atau tak..aku yakin ramai antara kita yang tak sempat atau malas nak sediakan breakfast sendiri samada yang bujang atau dah kawen..paling tidak pun pakai tunjuk2 dan hulur duit  jer..senang kan.


4 comments:

  1. Sedapnyerrrr, w/p simple tapi mengiurkan!

    Kalo telor goreng mata atau bilis goreng + bawang goreng + cili padi goreng + kicap makan ngan nasi panas pon perrrghhh!!!! Goreng ikan kering pon leh layan....*leleh*

    Ni la hikmahnya dok ngan parents sambil dpt berjimat...

    *hug2 kiss2 muah!*

    ReplyDelete
  2. ermmm Lan..sedap nya
    yummmyyyy
    nasi panas, telo mata kobau dan kicap kipas udang
    perggggh mak mentua lalu kat belakang pun xnampak kann

    ReplyDelete
  3. serius telur goreng ngan nasi putih adlh makann feveret aku all time, kalah KFC n MCd

    ReplyDelete
  4. kak shikin..lupa nak tabur ikan bilis goreng..:)

    kak azah..kicap lemak manis kipas udang tetap no.1

    afir..tu menu orang bujang tengah dintis tapi time kaya..haruslah kfc

    ReplyDelete