Wednesday, May 18, 2011

Lappy aku buat hal...

Aku ada dua laptop..satu kecik,yang satu lagi besar punya..tapi kedua2 laptop aku buat hal..mencikkk!!! aku baru repair yang hak kecik dan boleh dipakai seperti biasa tapi baru 2-3 hari dia buat hal lagik...skrin LCD calar balar..macam ada kesan retak..bila jadi macam tuh aku sendiripun tak perasan tapi dah memang  perangai aku tak pandai menjaga barang..kalau guna satu2 gadjet tu mesti ganas2 punyerr..nasiblah kann..


Buat masa ni  aku malas nak ambik pot..lantak lah tak payah pakai kedua2..bukan tak boleh repair tapi aku baru jer berhabis duit untuk itu,ini..begitu dan begini...lagipun PC opis pun boleh pakai untuk update blog kerr, layan FB...dan aku fikir tentu ada sebab dan hikmah kenapa benda2 macam tu boleh jadi..

p/s: Laptop2 aku boleh diajar bawak servis ..sekali kena repair..masalah2 lain pulak yang menyusul lepas tu...


4 comments:

  1. Ala syiannyerrr....

    Apa kurangnya lappy akk
    Langsung da xguna battery
    Pastu sume files yg save ilang ble 'on' blk, kena save dlm pendrive jer lar...

    Tp apa2 pon cayang kat my lappy sbb bnyk jasanya, hehehe....*bodek lappy ni*


    *hug2 kiss2 muah!*

    ReplyDelete
  2. Shikin JD: pasal yg biler on balik hilang tu sbb masalah setting... selalunya kat Lab/CC mmg setting utk delete automatic smua save file.... Kalau ubah setting auto delete tu kira dah OK balik (tetiba aku menyebuk)

    shazlan: Hang duduk ke ape atas notebook hang tu... hak hak hak

    ps: aku punye PC kat rumah pn buat hal nie... nasib baik ade laptop (tebalik plak)

    ReplyDelete
  3. kak shikin..kannn,kena peluk2 ,belai manja baru dia tak meragam...
    john..kadang2 aku boleh tertidur atas netbook aku yang sungguh comel ittew....aku memang ganas kalau pakai satu2 barang a.k.a tangan tak berbedung....

    ReplyDelete
  4. Thanks for the explaination John,

    Senarnya da truk virus kot, mmg pernah dpt warning nanti files sume ilang, xkesah la yg penting still leh guna, agipon lappy tu da lama sgt sejak zaman dinosaur agi, hahahaha....

    [psssst, senarnya nak tukar gak ni tapi xtau ble, dlm perancangan....pls don't tell my lappy k! hahahaha]


    Shaz,

    Tol tu, kena belai2, pujuk2, kalo xlappy agi truk meragam, sama gak ngan keta atau apa2 brg ktie kalo kite kerap merungut2 agi dia wat hal atau kite ckp nak tukar ganti,khennnn....

    *hug2 kiss muah!*

    ReplyDelete