Tuesday, May 17, 2011

Saranghae Mai Geol...


My Girl a.k.a Mai Geol merupakan antara Kdrama yang paling aku suka dan tak jemu2 diulang tengok walau dah banyak kali main kat tv...



Aku suka cerita ni sebab jalan ceritanya yang segar dan best..watak2 yang menawan kalbu, hero dan heroin yang cute dan sama padan sangat serta senario yang cantik~Pulau Jeju dan kota Seoul yang bersalji...


Sekarang tengah diulang tayang kat saluran Animax versi dwi bahasa Melayu dan Korea..Teringat masa zaman2 aku suka layan citer jepun alihbahasa dulu...





Macambiasa drama korea kalau takder elemen cinta bersegi-segi alamat bukan citer korealah gamaknyerr,  dan tulah yuang menyedapkan lagi cerita..aku suka betul bila babak hero atau heroin terpaksa pendam perasaan disebabkan terpaksa dan hero/heroin kedua pulak terpaksa gigit jari bila cinta yang diharapkan tak terbalas..ishk..ishk..ishkkk..aku sangat2 mengerti perasaan yang macam tu sebenarnyerr tu yang aku feeling lebih2 tuh..




Watak Joo Yoo-Rin, gadis bermuka tembok dan kaki temberang..sentiasa optimis dan happy go lucky tapi lemah bila berhadapan dengan perasaan cinta...


Pinoy punya versi My Girl...kita mampoo?? ehh tak mainlah cedok2 idea orang kan..drama kita tetap dengan identiti kita...

p/s: John aku suka Kdrama jer tapi tak layan Kpop...





No comments:

Post a Comment