Tuesday, May 24, 2011

Pelawat dari Korea katernyerrr...

Dah lama library kami tak menerima pelawat dari luar negara..tiba2 hari  ni kami dilawati oleh 2 kumpulan besar pelawat dari Korea..agak dah lama jugak orang kementerian pendidikan dari Korea tak datang sini..tapi dengarnya diorang datang sini atas rekemen peserta2 lawatan yang sebelumnya..tak sangka nama institusi tempat aku kerja ni terkenal jugak sampai ke luar negara~orang2 yang terlibat dengan pendidikan khasnya..



Orang2 Korea macam orang Jepun jugak,tak ramai yang fasih atau boleh berbahasa inggeris sampaikan ader sorang peserta tu tanyakan sesuatu pada aku dalam bahasa korea..~atau adakah rupa aku seiras rupa orang korea..*matilaaaaa....aku agak dia nak cari toilet tapi aku yang tak paham2, bila kita tanya dia in inglish dia pulak yang tak paham......


Masa ni lah aku nak try berbahsa korea seperti yang biasa2 aku dengar dalam kebanyakan kdrama yang aku tengok kat tv~ sayangnyerr aku cuma hafal anyeohaseyo dan kamsamhnida sajork..~ maksudnya apakhabar dan terima kasih huhuhu....

Selain Korea tempat kerja aku pernah dilawati oleh pelawat2 dari timur tengah..Oman tak silap aku, Australia, Vietnam, Indonesia dan juga pelawat2 tempatan..aku harap ada lah wakil2 kementerian pendidikan dari filipina sudi datang melawat sebab aku tau bahasa tagalog sikit2..dan tak lupa juga wakil dari Zimbabwe sebab boleh jumpa kaum kerabat aku..Ooopss~ menurut kata2 teman baik aku Miss Monggolia..aku selayaknyer feeling2 Zimbabwe dari Korea atas sebab warna kulit aku yang agak malam ni barangkali....

Cuma peserta kali ni takder yang iras2 Kim Taehee,Sung Hyegyo atau Lee Dongwook sebab yang adonyerr kertu2 belaka..kalau tak boleh aku posing2..pastu propah kat orang kampung yang aku jumpa artis korea kat Genting Highland..alehh macamlah diorang kenalpun artis2 korea kann...uhukkk.

Gambar tak banyak yang aku snap sebab aku tak berapa bagus menangkap gambar so yang ada pun ini sajork..sekadar gambar2 candid... 





1 comment: