Wednesday, June 8, 2011

Karak..seram sangat ke uolls??

Karak; Laluan Puaka..

Uolls...dah tengok citer seram dari alam angker ni...Karak :Laluan Puaka..terbitan KRU Pictures..Aku bukan nak review atau  jadi pengkritik yang tak bertauliah macam yang  selalu bloggers2 atau FBians buat tuh..Sebab, aku sendiri belum tengok lagi..tempat aku ni takder wayang gambar uolls..sedih tak?? tapi nampak cambest jer bila tengok treiler dia kat TV..hantu2 dia nampak seremmm banget..tapi bila tengok yang full..ntah2 hampeh..ntahlah..nantilah bila2 DVD dia kuar..

Berpuaka sangat ke Karak Highway ni..setau aku cerita ni based on cerita dari mulut ke mulut..aku sendiri pun tak pernah kena sakat dengan hantu setan walaupun hampir setiap hari aku ikut highway ni~memanglah sundel..ko pegi balik kerja hari siang jer...hiksss.Tapi aku lagi seram nak ikut jalan Kg.xxxx  menuju ke rumah aku..~err somewhere in Karak lah kan...~seboleh2nya aku elak untuk sampai ke rumah sebelum gelap sebab after lalu kampung tu..kiri kanan jalan adalah hutan, kebun, dan ladang getah..jadi amat menyeramkan...lagipun dari aku kecik lagik jalan tu dah dimomok2kan dengan cerita2 yang ntah betul ntahkan tidak..tapi member baik aku sendiri pun pernah kena "tumpang" masa dia otw balik dari kerja shif malam..emm, aku bukanlah nak ambik pot sangat benda2 macam ni..tapi kalau hati dah rasa seram..pokok pangkalnya kita kena percaya yang benda2 tu adalah setan yang kerja dia menakut2kan , serta menyesatkan kita yang beragama Islam ni terutama sekali..

Aku orang Karak..sangat2 berbesar hati bila KRU guna nama Karak sebagai title filem angker dorang yang pertama ni..kot?? walaupun latar dan plot cerita dia lansung takder kena mengena dengan kawasan kat mana aku duduk..

P/S: 11 Tahun yang lalu, dapat peluang bercakap dengan VJ MTV NO LIMITS..Cherryl Samad..dia macam terpinga2 bila aku cakap aku dari Karak..maybe dia tak pernah dengar nama tempat tu atau dia kurang dengar jawapan aku..???





No comments:

Post a Comment