Wednesday, June 29, 2011

my feveret Kdrama...

Sebagai peminat2 Kdrama..aku ada banyak lagi senarai kdrama yang aku suka layan.... tapi entry kali ni just nak share beberapa judul Kdrama feveret aku yang bukan sajer tak boleh miss tengok every single eppy..tapi turut memberi kesan dalam diri aku serta kehidupan seharian aku...Antaranya;


Term of Endearment(2004),Kisah masalah rumahtangga dan penceraian di kalangan wanita2 Korea...Kdrama pertama yang aku follow back in 2007 dan seterusnya membuka hati aku untuk tonton kdrama2 yang lainyer seperti;


Golden Apple..(2005).Jalan cerita agak retro..mengambil latar masa sekitar tahun 60'an dan 70'an..kisah mengenai keluarga, dendam dan tentunya percintaan..Merembes air mata sucheeku bila tengok setiap episod..

 


My Girl (2006)..beberapa kali ditayangkan kat tv dan masih lagi bersiaran..Cerita ni lebih kepada konflik percintaan dan yang menariknya dengan watak heroinnya yang bermuka tembok dan pandai temberang untuk mengelakkan rahsia dirinya terbongkar...kiranya cerita ni cukup dengan emosi romantik, sedih, lucu, terdesak..tersepit dll...

 



Brilliant Legacy (2009)..Cerita pasal gadis kaya (Eun Seung) yang tiba2 jadi miskin disebabkan skandal kamatian ayahnya yang jatuh bankrup..Nasibnya berubah bila dia berjumpa dengan nenek tua yang disangka sebatang kara tapi sebenarnya kaya  raya..then watak hero (Hwan) dia pulak cucu kepada nenek yang kaya raya tu tapi tak mahu mewarisi perniagaan neneknya dan hidup senang lenang langsung taknak berkerja..sampai lah nenek tu umumkan semua hartanya akan diwarisi oleh Eun Seung yang langsung takder pertalian darah dengannya.



Princess Prosecutors..(2010) One thing i like about this Kdrama..Watak pendakwaraya Ma Hye Ri yang agak, fashionista, bodoh2 alang dan naif..macam2 cabaran yang terpaksa dia tempuhi untuk dia sampai ke satu tahap yang membanggakan diri serta kerjayanya sendiri..
Kim So Yeon (Ma Hye Ri) juga membawakan watak yang jauh berbeza denga watak2nya dalam lain2 drama sebelumnyer..dan chemistry antara hero dan heroin sangat2 menjadi..


Last but not least, Babyfaced Beutiful (2011)..Moral disebalik cerita ini..usia bukanlah penghalang untuk kita mengejar impian dan usia juga bukanlah alasan untuk kita menidakkan perasaan cinta yang lahir dari hati yang ikhlas tanpa dipaksa2...Jang Nara dan Choi Daniel betul2 ada chemistry dalam menjayakan watak Lee Soyeong dan Choi Jinwook..Comel sangat..


5 comments:

  1. shazalan,

    xminat Winter Sonata?
    beautiful days?
    all about eve?

    kak zah obses gila bab ngan beautiful days...
    adoyyy jiwang

    ReplyDelete
  2. itu citer jaman sy belajar..masa tu tak minat lg dengan korea2 ni..tghg demam lyan citer rosalinda jer....

    ReplyDelete
  3. cerita my girl aku tengok..... lawak giler ... & aku tngk 2 kali sbb x-tunang aku kasi CD dia.....

    ps: tu je chite korea yg aku tngk ngan full house....

    ReplyDelete
  4. john...pasti tinggalkan kenangan ekkk

    ReplyDelete
  5. Akk cite2 Korea ni kurang, Winter Sonata pon xpernah tgk sbb waktu tayangan tu masa kat opis agi...

    Tapi ada tgk 1 siri tu, mmg giler tol kat cite tu...tajuk Tree of Heaven...siap ada wat N3 kat blog agi, hehehehe (http://shikinjd.blogspot.com/2009/01/trees-of-heaven-vcs.html)...

    Pas cite tu xtgk agi cite2 yg lain...ntah ngape

    *muah muah*

    ReplyDelete