Friday, June 17, 2011

Sakit gusi uolss..

Salam sejahtera buat pembaca2 blog ku yang budiman sekalian..diharapkan semoga di hari jumaat yang berbahagia ini hidup dan amalan kita akan lebih dirahmati hendaknya..Dan pada sapa2 yang rasa dia adalah lelaki muslim hatta kalau ko bapok sekalipun..Oops!! jangan lupa kita ke masjid untuk memunaikan kewajipan kita mendirikan solat jumaat..


Tatkala cuaca yang suram dan tenang kini..aku merasakan begitu tersiksa jiwa dan raga..serba serbi dirasakan tak kena..Dah seminggu aku macam ni tapi hari ni paling teruk..Adoii..seksanya bila kena sakit gigi atau gusi nih..nyut..nyut jer manjang...
 Nak kata ada gigi buruk tak jugak..atau mungkin sebab aku makan rendang daging yaamatsss liatnya minggu lepas sampai sakit2 gusi aku..emmm??

Nak ke klinik, rasa malas jer..kalau hari isnin lerr boleh mintak MC tapi hari jumaat ni..aku rasa aku masih mampu nak habiskan waktu bekerja aku untuk hari ni..

Untuk kurangkan rasa sakit ni aku just tampal koyok dan telan paraceutamol jer..bolehlah..tapi jap2 sakit dia datang balik lagi2 lepas kita makan atau mengunyah sesuatu..

Nak tak nak kena sabarlah sabaruddin, orang kata sakit tu penghapus dosa2 kecil, kalau betul..aku pohon semoga kesakitan yang aku rasain sekarang ni dapat menghapuskan dosa2 dek kekhilafan aku sebelum ni..


5 comments:

  1. Aku doakan hang cepat sembuh....

    try kumur ngan ayaq garam... maybe it can help. . ..

    aku musafir so blh kan xyah g smayang jumaat kan??
    . . .hak hak hak

    ReplyDelete
  2. kesian nya adik ku ini...
    betul tu sakit memang menghapus dosa2 kecil...
    betul kata John, kumur atau berus gigi dengan air garam atau nak lagi mujarab...

    cabut lerrrr..


    *hugs

    ReplyDelete
  3. tq john untuk doa dan petua ko...emmm pasal tu tak dapet aku nak jawab..pandai2 ko lajh kan....

    kak azah..saya dah telan ubat, ok dah sikit..kalau tidak berdenyut jer sepanjang jalan nak balik kerja td..tp saya takder gg yg buruk pun...

    ReplyDelete
  4. Owang kata sakit gigi la penyakit plg sakit kat dunia ni...org bising pon xleh

    Mgkn kuwang kalsium kot...

    Mmg betul rajin2 kumur2 ngan air garam ngan air suam slalu, ni pesanan dari sorang kwn yg keja kat bhg gigi...*muah!*

    ReplyDelete
  5. tq..tq..sy ingt sakit gout paling hazabb sekali....rupanya sakit gigi pun sama jer..

    ReplyDelete