Tuesday, June 21, 2011

Apa yang korang suka dan tak suka kat bahagian wajah korang...

Salam ceria uolls, semoga hari ni lebih baik dari semalam, dan semoga hari2 mendatang akan lebih baik dari hari ini..:)  aku sayang sangat pada sesaper yang terbaca entry aku nan ado2 ni..Senang2 singgah lah lagi yea..*matilaaa desperet promote blog sendiri..

Siyes..aku tak pernah pun meletakkan diri aku sebaris dalam kelompok insan2 yang shantek, meletop, kendu dan menawan kalbu..dari dulu aku rasa muka aku biasa2 jerk..tipikal muka melayu sangat..~tapi kadang2 tu ada jugak orang2 cina salah menegur aku dalam bahasa cina..emm??

Setiap dari kita dikurniakan dengan raut wajah yang tersendiri untuk kita saling kenal mengenali antara satu sama lain hatta pasangan kembar seiras pun ada bezanya untuk kita membezakan persamaan antara mereka berdua..
Ada orang yang bertuah kerana memiliki rupa paras yang elok2 dan ada jugak terpaksa terima hakikat bahawa rupa dia ala2 kadar sajork..tapi  semua itu atas diri kita jugakkan, kalau kita rasa shantek maka shanteklah kita, kalau kita rasa muka kita waruk..tak reti2 nak adjust, kasi makeup mampan2..tak gitew??

Apa yang penting,keshantekan itu haruslah datang dari keperibadian kita yang suchee murnee...

Ok, kembali ke topik asal, pernah tak uolls rasa ada bahagian kat muka korang yang korang suka sangat2 sebab buat korang nampak shantek, spesel dan lain dari yang lain dan ada tak mana2 part yang korang tak suka kat muka korang sendiri~ sebab buat korang rasa rendah diri atau tak sesempurna kali..
Sebagai manusia biasa, kita tak pernah lepas dari berperasaan macam tu..aku jugak..ada yang aku rasa ok dan ada part..kalau boleh diubah..dah lama aku ubah kasi nampak sempurna, santek dan memikat..

 Jadi kali ni aku nak share apa yang aku suka dan tak suka dengan wajah aku pemberian yang maha kuasa nih..

first of all..~gewtuh!!!
aku suka dengan tahi lalat atas bibir kiri aku..macam Elly Suriaty takpun Cindy Crawfford..nampak cam sweet jer kan?? orang cakap kalau tahilalat tumbuh atas bibir, bila besar dia suka membaca..~memang pun..:)
Aku ada lesum pipit belah pipi kanan..kan bagus kalau ada kat kedua2 belah pipi..mesti aku akan persis Preitty Zinta bila tersenyum..

  walaupun sebelah jer..still look nice on me...

Aku pakai spek ( spek kan sentiasa melekat kat muka kita sepanjang hari) dari kecik aku suka bebenor tengok orang berspek mata sebab bagi aku nampak cool dan smart..aku fikir masa tu orang2 yang pakai spek mesti bijak2 belaka tapi sayang, hakikatnya aku taklah berapa nak bijak pun..

lastly,yang buat aku kelihatan macho..aku rasa larr..goatie aku yang ala2 sejemput ni..yup..aku masih mengekalkan ciri2 maskulin aku walaupun aku sendiri tak berapa nak maskulin..aku jugak suka tengok lelaki2 yang ada goatie..nampak jantan sangat...



Part yang aku tak suka pulak..hidung aku..ianya besar tapi agak seksi...

then parut2 hodoh yang amat sulit untuk dihilangkan atau disamarkan..nak tak nak terpaksalah aku tepek2 dengan foundation dan powder lite2..untuk cover parut tu..
Lastly bulu2 halus a.k.a susuk2 yang tumbuh meliar kat area pipi kiri kanan..lecehlah nak shave2 bagai kan...

Akhir kata, suka atau tidak..aku terima seadanya kerana pemberian Allah ni takder cacat celanya pada aku..walaupun dilahirkan tidaklah sehandsome Ashraf Muslim atau sestylo Awal Ashaari ker..aku tetap teruskan kehidupan dengan pasrah gewtuh..dan takkan sesekali aku cuba untuk mengubah ciptaan yang maha esa...
Anda bagaimana??

3 comments:

  1. perfect...kita sudah perfect dari azali lagi

    cuma yang nak di tambah kesyukuran dan ketaqwaan pada Tuhan

    cewahhh ustazah sudah mari...

    *hugs

    ReplyDelete
  2. Alhamdullah, akk pon sempurna Shaz...

    Hidung terletak, mata 2+2 bijik, gigi ori *walopon senget-benget*, tgn 2 btg, kaki 2 btg...

    Part paling ske, sengihan ku, huhu *matiler kekwat*...

    Setazah Zazah, betul tu, syukur & taqwa pdNya sbb kite msh bernyawa & msh leh diri atas kaki sendiri....

    *muah..muah!!!*

    ReplyDelete
  3. kak azah..ayoo aura ustazah norbakyah sudah mariiiii...

    kak shikin..yg penting kita2 yang bermata empat ni selalunya shantekk dan anggun gewtu...

    ReplyDelete